Samarbejde og kommunikation

Kun 7% af medarbejderne føler, at kommunikationen på deres arbejdsplads er præcis, rettidig og åben.

Gallup (2022). State of the Global Workplace.

Skal vi gøre noget ved det?

Vi ønsker alle at gøre vores arbejde godt og kommunikere effektivt med vores kolleger og ledere. Så hvordan kan det være, at mange af os ikke gør det?

Det er svært at skabe en sikker og inkluderende kultur, og det er nemt at komme galt af sted. Der opstår en "os mod dem"-mentalitet, vi tøver med at sige vores mening (med eller uden god grund), teams har svært ved at forholde sig til hinanden og der mangler simpelthen en fælles retning.

Hvordan kan jeg hjælpe dig?

Samarbejde i og på tværs af teams er centralt for de fleste virksomheder i dag, og derfor er en kultur med god og åben kommunikation afgørende.

I mine speaks udfordrer jeg dig til at genoverveje, hvordan du skaber et sikkert og åbent arbejdsmiljø, for at opdage hvad der virkelig går galt i din afdeling eller organisation.

Få en oversigt over dataen (ikke "hemmeligheden") bag:

Hvorfor er det spørgsmål?

Hvis synergien er væk, er alt andet det også.

Samarbejde, kommunikation og kultur er afgørende faktorer for både teamets og organisationens trivsel og resultater.

Er det ikke en del af dine udfordringer?

Det skal du ikke bekymre dig om. Dette er blot eksempler, og jeg skræddersyr altid mine keynotes til mine kunders specifikke behov.

Så længe det har at gøre med at gentænke og forbedre arbejdslivet, er det mig du skal have fat i (ja, jeg er også meget ydmyg).

Vil du have en eksempel?

Hver udfordring er unik, ligesom hver virksomhed og hver enkel person. Det er derfor, mine foredrag altid er unikke. Jeg griber dem an med en blanding af videnskabelig indsigt og et strejf af humor og serverer skræddersyet indhold, der passer præcis til dine behov. Brug disse eksempler som inspiration.

At give og modtage feedback er en af de sværeste ting at gøre i et team og en organisation. Med forskellige personlighedstyper, forskellige nationale og professionelle kulturer og risikoen for at "gøre det forkert", kæmper vi ofte med at skabe en bæredygtig måde at arbejde med feedback på og er afhængige af 360-graders evalueringer og andre kvantitative værktøjer til at hjælpe os.

I dette foredrag vil jeg guide dig i at styrke din feedbackkultur ved at diskutere:

  • Hvorfor psykologisk sikkerhed er grundlaget for en robust feedbackkultur
  • Sådan du kan gøre brug af en styrkebaseret ideologi til at forbedre feedback-effektiviteten
  • Vigtigheden af at skifte fokus fra at give til at modtage feedback
  • Hvorfor lederadfærd er afgørende for at skabe en feedbackkultur

At give og modtage feedback er en af de sværeste ting at gøre i et team og en organisation. Med forskellige personlighedstyper, forskellige nationale og professionelle kulturer og risikoen for at "gøre det forkert", kæmper vi ofte med at skabe en bæredygtig måde at arbejde med feedback på og er afhængige af 360-graders evalueringer og andre kvantitative værktøjer til at hjælpe os.

I dette foredrag vil jeg guide dig til at styrke din feedbackkultur ved at fortælle dig:

  • Hvorfor psykologisk sikkerhed er selve grundlaget for en stærk feedbackkultur
  • Hvordan du kan gøre brug af en styrkebaseret ideologi til at forbedre feedback-effektiviteten 
  • Hvornår vi skal skifte fokus fra at give til at modtage feedback
  • Hvorfor lederadfærd er afgørende for at skabe en feedbackkultur

Har I virkelig tillid til hinanden i jeres team? Hvis ikke, mærker I konsekvenserne hver dag. Du tøver i din beslutningstagning. Du påtager dig selv opgaver i stedet for at give dem til dine teammedlemmer. Og du tilbageholder oplysninger, som kan bruges imod dig. Kort sagt, du bruger tid og energi på at minimere risici i stedet for at beslutte, handle og kommunikere med en følelse af tryghed.

I dette foredrag vil jeg guide dig til, hvordan du opbygger tillid i dit team:

  • At kende forskel på professionel og personlig tillid
  • Brug af "self-disclosure" til at øge tillidsforholdet
  • Forbedring af psykologisk sikkerhed